Minule muidugi meeldiks kasutada ajaveebi õpikeskkonnana. Asjalikele ja kiiretele õpihimulistele õpilastele pakuks välja võimaluse nuputusülesandeid lahendada ja kõikvõimalikke lahenduskäike pakkuda. Lapsed saaksid omavahel arutleda ja vaielda. Ja mis peamine, tasuta ju. Samalaadset asja saaks ka loovusõppes kasutada- esitada küsimus nt MIKS KASSIL ON SABA VAJA?. Lasta leida poolt ja vastu argumente. Ergutaks ja arendaks ja võibolla pakuks selline tegevus lastele suuremat huvi ja vaheldust kui niisama kahtlastes portaalides kolamine. Igal aastal kuulutatakse välja erinevaid konkursse, millest lapsed osa saavad võtta. Sellisel puhul võiks seda keskkonda ka tõesti kasutada infokeskkonnana, kus on loetelu toimuvatest konkurssidest. Osavõtlik ja tegutsemishuviline laps loeb info läbi, hakkab tegutsema ja saadab töö õigeaegselt õigesse kohta. Mis aga puutub keeleõppesse, siis võimalik, et erinevate harjutuste harjutamine treeniks mälu ja sõnavara jääks meelde. Keeleõppes kasutaksin ma helisalvestisi, mille järgi õpilane saab juba tunnis õpitud sõna ka kodus harjutada õigesti ütlema. Mis puutub vene keelde, siis kirillitsa on omaette lugu. Õpilasele võõras ja harjumatu. Kui saab sellise võimaluse, et harjutada kirjutama venekeelseid sõnu trükkimise teel, oleks ju tore. Kasutada saab lisaks veel mikrofonisse oma hääldust salvestada ja seda ettemängides kuulata. Ka õpetajale nö kodutööna lugemine vene keeles näiteks. Hoiab tunnis aega kokku küsimise koha pealt. Samas väldiks ka õpilasepoolset stressi, et järgmisel päeval äkki ei tule nii hästi välja või siis esinemisjulgusest puudus.Või mis teie arvate? Pingutasin üle, jah?


No comments:
Post a Comment