Saturday, March 19, 2016

Minu haridustehnoloogilised pädevused




Minu haridustehnoloogilised pädevused on arenemisjärgus. Praegusel digiajastul on ilmselgelt oluline rikastada õpetajate professionaalset praktikat, mida jagada õpilastele ja kolleegidele, et õppimisprotsess oleks sisukam, otstarbekam ja mitmekülgsem.
Enda pädevusi hinnata on äärmiselt keeruline, kuna olemasolevad teadmised ja oskused on minu meelest kindlasti olemas. Samas tuleb tõdeda ka seda, et pidev arenemine ja täiustumine seab meid alati olukorda, kus me ei ole piisavalt innovaatilised. Seega uute võimaluste ja teadmiste/ kogemuste juurde õppimine annab suuremad, täpsemad väljavaated õppeprotsessi rikastamiseks. 

Mina hindan oma pädevusi järgnevalt:
Kindlasti toetan ma õpetajana õppijate õppimise ja loomingulisuse innustamist. Kasutan sihipäraselt oma pedagoogilisi ja aineteadmisi, ka tehnoloogiat. Seda kõike nii ainetundides, kui ka virtuaalsetes keskkonadades.
Kohandan ja isikupärastan õppetegevusi, kasutades digitaalseid vahendeid.
Õpetan digitaalse informatsiooni ja tehnoloogia ohutut, seaduslikku ja eetilist kasutamist, sh autoriõiguste ja intellektuaalse omandi põhimõtete järgimist ning asjakohast allikatele viitamist.

Pädevused, mis vajavad arendamist:
·        Töö- ja õppeprotsesside kujundamine
·        Digiajastu õpikogemuste ja hindamise kujundamine.
·        Tööalasesse arengusse panustamine. 

Koolitusmoodulite teemad tähtsuse järjekorras:
1.      Õpetaja digiajastul
2.      Õpetaja professionaalne areng digiajastul
3.      Õpikeskkonna ja hindamise kujundamine digiajastul
4.      Õppeprotsess digiajastul
5.      Õppimine digiajastul

Põhjus, miks ma teemad sellises järjekorras kirja panin, on selles, et kui mina õpetajana teadvustan oma rolli digiajastu õppes, siis suudan ma ka õppeprotsessi edukalt juhtida ja suunata. Sellest on kasu eelkõige kahele osapoolele- õpilasele ja õpetajale.


No comments:

Post a Comment