Minu haridustehnoloogilised pädevused on
arenemisjärgus. Praegusel digiajastul on ilmselgelt oluline rikastada õpetajate
professionaalset praktikat, mida jagada õpilastele ja kolleegidele, et
õppimisprotsess oleks sisukam, otstarbekam ja mitmekülgsem.
Enda pädevusi hinnata on äärmiselt keeruline, kuna
olemasolevad teadmised ja oskused on minu meelest kindlasti olemas. Samas tuleb
tõdeda ka seda, et pidev arenemine ja täiustumine seab meid alati olukorda, kus
me ei ole piisavalt innovaatilised. Seega uute võimaluste ja teadmiste/
kogemuste juurde õppimine annab suuremad, täpsemad väljavaated õppeprotsessi
rikastamiseks.
Mina hindan oma pädevusi järgnevalt:
Kindlasti toetan ma õpetajana õppijate õppimise ja
loomingulisuse innustamist. Kasutan sihipäraselt oma pedagoogilisi ja
aineteadmisi, ka tehnoloogiat. Seda kõike nii ainetundides, kui ka
virtuaalsetes keskkonadades.
Kohandan ja isikupärastan õppetegevusi, kasutades
digitaalseid vahendeid.
Õpetan digitaalse informatsiooni ja tehnoloogia
ohutut, seaduslikku ja eetilist kasutamist, sh autoriõiguste ja intellektuaalse
omandi põhimõtete järgimist ning asjakohast allikatele viitamist.
Pädevused,
mis vajavad arendamist:
·
Töö- ja õppeprotsesside kujundamine
·
Digiajastu õpikogemuste ja hindamise
kujundamine.
·
Tööalasesse arengusse panustamine.
Koolitusmoodulite teemad tähtsuse järjekorras:
1. Õpetaja
digiajastul
2. Õpetaja
professionaalne areng digiajastul
3. Õpikeskkonna
ja hindamise kujundamine digiajastul
4. Õppeprotsess
digiajastul
5. Õppimine
digiajastul
Põhjus,
miks ma teemad sellises järjekorras kirja panin, on selles, et kui mina
õpetajana teadvustan oma rolli digiajastu õppes, siis suudan ma ka
õppeprotsessi edukalt juhtida ja suunata. Sellest on kasu eelkõige kahele
osapoolele- õpilasele ja õpetajale.
No comments:
Post a Comment